close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie. Zgadzam się, nie pokazuj więcej tej informacji
Szczegóły polityki cookie

 Czwartek, 2019-12-05

  Najstarszy w Polsce portal o crossdressingu i transpłciowości
  Istniejemy od 2004 roku

  Ilość odwiedzin: 8302633, ilość odsłon: 65344687
Na skróty
 Familia
 Forum
 Co nowego na forum
 Blog
 Video
 Księga gości
Menu
Strona główna

Ogłoszenia

Aktualności

Nowości w portalu
Nasze projekty
Bieżące wydarzenia
Imprezy i spotkania
Kalendarz spotkań
Od redakcji
Listy do redakcji
Najpopularniejsze

Transpłciowość

Pojęcia
Identyfikacja
Terapia
Pomoc
Przeciw transfobii

Magazyn

Z kraju i ze świata
Zjawiska
Sławni transi
Na granicy płci
Miej świadomość
Prawo
Religia
Moda
Plusy / minusy
Ciekawostki
Na luzie

My i nasi bliscy

LadyLike
Żyć z „nią”
Ja i mój związek

Kultura

Prasa
Teatr
Filmy
Literatura
Grafika
Piosenki

Kawiarenka

Przemyślenia
Moja wielka przygoda
Mój pierwszy raz...
A to ja właśnie...
Transowe przygody
Moje przygody z Anną
Pamiętnik Alex
Wspomnienia Iwony
Opowiadania
Felietony w szpilkach
Biuta Bino

Transformacje

Dbamy o ciało
Makijaż - porady
Ubiór
Włosy i peruki
Dodatki
Tips & tricks
Jak oni to robią!
Makijaż – kurs
Z pomocą medycyny

Poradnik

Przewodnik
Rozmiary
Ciekawy produkt

Katalog

Nasze profile
Specjalnie dla nas
Miejsca i Kluby
Polecamy sklepy
Linki
Pliki do pobrania
Programy

Kontakt

Redakcja
Księga gości
Użytkownicy
Nasza mapa
Najnowsze artykuły
2019.12.10 Katowice. Wtorkowe pogaduchy przy kawie (40958)
2019.12.03 Katowice. Dyżur psychologa (40407)
„Casa Valentina” w Och-Teatr (10906)
2019.10.12 Katowice - Trans Wieczorek w Tęczówce (64893)
Sobota nad morzem. (16035)
Oczami Nowicjuszki (20775)
Do trzech razy sztuka czyli ... (22287)
Wiosenne Plenerowe Trans Party 2019 (35649)
Spostrzeżenia z życia transki (26306)
Trans Sylwester w Tęczówce (33011)
...więcej...
Najczęściej czytane artykuły
Wymiary... idealne (722027)
Tucking&taping, czyli jak pozbyć się wypukłości w kroczu (619994)
Strony prywatne (391593)
Fryzura i makijaż, a kształt twarzy (342059)
Zakupy za granicą (309601)
Wiązanie krawata (286867)
Jaka fryzura? (251155)
Jak zrobić samemu udane zdjęcia? (251053)
Zakupy w Polsce (242712)
Zestawienie rozmiarów obuwia (237153)
...więcej...

Powrót do: Moda

Jak ubierają się Polki
Liczba wyświetleń: 11656


W skrócie:Na podstawie wyników badania wśród Polek wyróżniono 5 wyraźnych grup, mających odrębny stosunek do noszonej przez siebie odzieży. Każda z tych grup różni się od pozostałych pod względem cech społeczno-demograficznych, cenionych wartości, jak również preferencji co do kolorów i deseni noszonych ubrań.

Do artykułu dodano 13 komentarzy. Pokaż komentarze.
Z punktu widzenia stylów ubierania się i podejścia do ubrań w ogóle można w Polsce wyodrębnić pięć różnych grup kobiet: „grzeczne uczennice”, ubierające się trochę w stylu szkolnego mundurka, „buntowniczki”, których ubranie określa ich przynależność do wybranej grupy czy subkultury, kobiety „dojrzałe”, które ubierając się próbują pogodzić wymogi miejsca pracy z ograniczeniami domowego budżetu, „tradycjonalistki” zwracające uwagę na jakość przy rozsądnej cenie oraz kobiety „spełnione”, które osiągnąwszy sukces mogą pozwolić sobie na luksus.

W badaniu przeprowadzonym w styczniu 2003 Ipsos zbadał postawy kobiet w Polsce wobec sposobów ubierania się. Na podstawie wyników badania wśród kobiet w wieku od 15 roku życia wyróżniono 5 wyraźnych grup, mających odrębny stosunek do noszonej przez siebie odzieży. Każda z tych grup (segmentów) różni się od pozostałych pod względem cech społeczno-demograficznych, cenionych wartości, jak również preferencji co do kolorów i deseni noszonych ubrań.

„Grzeczne uczennice” to kobiety niezbyt skłonne do eksperymentowania: mają swoje ulubione kolory ubrań (przede wszystkim czerń, niebieski, granat, czerwień i zieleń) i kilka zestawów, które niezmiennie noszą. Zwracają uwagę na to, by ich ubrania z gładkich tkanin (bez wzorów) były przede wszystkim wygodne, czyste i wyprasowane. Mniejszą wagę przywiązują zaś do opinii otoczenia, ceny, jak i elegancji stroju.

Częściej są to kobiety w wieku od 15 do 19 lat, o niskich dochodach na osobę w rodzinie, uczące się i studiujące oraz pracujące zawodowo. Nie mają jeszcze dzieci i mieszkają w małych miastach (częściej w Małopolsce). Kobiety z tej grupy cenią poczucie bezpieczeństwa, ciepłe i przyjazne stosunki z innymi, szacunek innych, radość i przyjemność życia. Częściej niż inne poszukują mocnych wrażeń w życiu.

„Buntowniczki” przywiązują dużą wagę do swojego stroju i liczą się z opinią swojego otoczenia. Kupują tylko markowe ubrania i są lojalne wobec wybranej marki. Lubią spędzać czas chodząc po sklepach i oglądając ubrania, potrafią wydać ostatnie pieniądze, by kupić sobie wypatrzony ciuch. Na co dzień chodzą przede wszystkim w czerni, choć wybierają także kolor beżowy, granatowy i zielony. Ich ubrania są zazwyczaj gładkie lub mają realne motywy (np. napisy, zdjęcia).

Częściej są to kobiety w wieku 15-29 lat, o wysokich dochodach na osobę w rodzinie, uczące się, studiujące lub pracujące zawodowo. Nie mają jeszcze dzieci, mieszkają częściej na Śląsku, w Małopolsce i w Polsce centralnej. Cenią poczucie bezpieczeństwa, ciepłe i przyjazne stosunki z innymi, radość i przyjemność życia, lecz częściej niż w poprzedniej grupie deklarują chęć dokonania czegoś w życiu.

„Dojrzałe” kobiety zwracają uwagę przede wszystkim na funkcjonalność kupowanych ubrań - by można je było prać w pralce i nie prasować. Lubią spędzać czas oglądając ubrania w sklepach, a przy wyborze kierują się zarówno ich jakością jak i ceną. Wybierają klasyczne wzory i naturalne tkaniny, bez motywów lub w kratkę. Lubią czerń, niebieski, brązowy, beżowy i biały, rzadziej szary, zielony i czerwony.

Kobiety te mają od 30-39 lat, pracują zawodowo i mają dzieci do 18 lat. Mają stosunkowo niskie dochody na osobę w rodzinie, częściej mieszkają w Wielkopolsce. Cenią poczucie bezpieczeństwa, ciepłe i przyjazne stosunki z innymi, szacunek ludzi. Częściej niż inne poszukują także mocnych wrażeń.

„Tradycjonalistki” to kobiety poszukujące przede wszystkim ubrań niedrogich, choć dobrych jakościowo, klasycznych i eleganckich. Nie są przywiązane do konkretnych marek i nie przepadają za chodzeniem po sklepach. Wybierają klasyczne modele i naturalne tkaniny, bez wzorów lub w kratę. Ważne jest dla nich, by ubrania były czyste i wyprasowane, niekoniecznie zaś funkcjonalne. Ich kolory to czerń, biały, beżowy, granatowy, brąz, niebieski i szary.

Kobiety te są w wieku 30-49 lat i powyżej 59 lat, pracują zawodowe lub są już emerytkami. Nie mają już małych dzieci, ale ich dochody na osobę w rodzinie nadal są stosunkowo niskie. Częściej mieszkają w regionie zachodnim, Wielkopolsce i Małopolsce. Cenią poczucie bezpieczeństwa, bycie szanowanym przez innych, ciepłe i przyjazne stosunki z ludźmi, szacunek dla samych siebie.

„Spełnione” noszą odzież wybranych marek, cenią odmienność, jakość i elegancję. Kupując ubrania nie liczą się z kosztami, mimo to rzadko zdarza im się znaleźć ubranie, które spełni ich oczekiwania. Z tego względu nie lubią chodzić po sklepach. Często wybierają czerń, biel, granat, beż, szarość, zieleń, brąz.

Kobiety te mają 40-49 lat i powyżej 59 lat, pracują zawodowo lub są na emeryturze. Nie mają dzieci w wieku poniżej 18 lat, a ich dochody na osobę w rodzinie są wysokie. Częściej mieszkają w dużych miastach, w regionie centralnym i w Małopolsce. Cenią poczucie bezpieczeństwa, bycie szanowanym przez innych, ciepłe i przyjazne stosunki z ludźmi, szacunek dla samych siebie.

Badanie przeprowadzono między 8 a 15 stycznia 2003 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków w wieku 15 i więcej lat. Statystyczny błąd oszacowań dla tej liczebności pozostaje nie większy niż (+/-) 3,2% na poziomie ufności 0,95.

Źródło: www.demoskop.pl

(xL)



Do artykułu dodano 13 komentarzy. Pokaż komentarze.



Powrót do: Moda

Logowanie
Nick:
Hasło:

Ankieta
Czy uzyskałeś pomoc od organizacji LGBT ?
Trans-Fuzja
Tęczówka
Lambda
KPH
innej organizacji
nie otrzymałem/am pomocy
nie szukałem/am pomocy
Skomentuj

Wyniki ankiet
Użytkownicy
Zarejestrowanych: 8405
On line: 34
Zalogowani: joanna_cd
Wyszukiwanie
Myśl na tę chwilę
Kochać samego siebie - to początek romansu na całe życie
Oscar Wilde

Skórka
Organizacje i grupy LGBT


sekcja dla całego środowiska Trans

całe środowisko Trans


głównie Les/Gay

Zaprzyjaźnione strony

Crossdressing ogłoszenia



Trans randki
Trans rande
Transgender dating
Copyright (c) 2004-2015 by crossdressing.pl